neděle 23. března 2014

Manuál blogerek - umět mít se dobře I.

Téma umět se mít dobře mi poslední dobou stále leží v hlavě. Není to téma o sobectví (i když někdy v určitých směrech může být). Je to téma o tom, jak dělat svět lepší tím, že začneme u sebe - když se umíme mít sami dobře, snadněji k tomu pomůžeme ostatním (nebo jim minimálně nekazíme život svojí nespokojeností). Kdo nemá rád sebe, musí sám sebe pořád řešit a nemůže mít moc prostor ani sílu mít rád ostatní. Zvlášť podstatné toto téma je, když máte rodinu a děti, které vše kolem sebe nasávají jako houby a potřebují z vás cítit pohodu. Prostě, že svět je dobré místo k žití. Předat dětem umění mít se dobře (ve smyslu mít se rád a mít proto právě ten prostor na lásku k ostatním) považuju za klíčové.
Někdo je přirozený talent a jde mu to samo, nikdy by nad tím takhle nepřemýšlel a článek jako je tento mu může připadat jako zcela zcestný. Všímám si ale, že v dnešní společnosti přibývá lidí, kteří si cestu k sobě (a tedy kromě jiného i k tomu, jak se mít rádi a jak se umět mít dobře) hledají celkem obtížně. A pro ty to může být zajímavé.
Inspirovala jsem se různými dotazníky, které vycházejí v tištěných médiích a časopisech, přihodila něco svého a sestavila jsem dotazník, který by mohl trochu odhalit, v čem tkví umění mít se dobře. Cílem budou moje oblíbené blogerky, protože blogerky obecně mají velký inspirační potenciál a zdá se, že v umění mít se dobře často vynikají.



Mně budou navíc zajímat hodně ty, které jsou věřící, ale současně nejen ty, protože mě dost zajímá, jak umění mít se dobře souvisí s vírou a nevírou. Život není černobílý a přináší různé barvy a odstíny štěstí i trápení, které se někdy díky víře řeší snáze, jindy naopak paradoxně hůře.
Dotazník je dost osobní, ale přidávám k němu podmínku telegrafických jednoslovných (či maximálně jednovětných) odpovědí, což umožňuje říct hodně, ale současně vlastně nic, tak snad bude mít tato forma blogerských "výslechů o dobrém bydle" úspěch a třeba vám to napoví něco o sobě tak jako mě. Když má člověk vybrat jen jednu nejoblíběnější knihu, když má sebe nebo situaci charakterizovat jen jedním slovem, musí udělat hloubkový průzkum, zda vybrat to či ono, co z toho ho charakterizuje v té či oné věci nejvíc a tak. Zkuste si tu hru taky.

MŮJ BLOG: právě ho čtete

PROČ BLOGUJU: utřídění a relax chaotické mateřské mysli

PŘIBLIŽNÝ VĚK: 30

NA KOLIK LET SE PSYCHICKY CÍTÍM: 30, někdy 10 a chce se mi jet na skautský tábor, jindy 50

POČET DĚTÍ: zatím jedno

STÁŘÍ DĚTÍ: plus mínus rok

CO NEJČASTĚJI ODPOVÍDÁM NA DOTAZ, JAK SE MÁM: dobře, ale unaveně

ZÁKLAD DOBRÉHO BYDLA JE/JSOU: láskyplné vztahy

NUTNOST PRO SPOKOJENOU DOMÁCNOST: navařeno-napečeno

JAK SE JEDNÍM SLOVEM CÍTÍM JAKO MATKA: naplněná

TIP PRO SPOKOJENÉ MATEŘSTVÍ: kdokoli na pomoc s hlídáním

JAK SE JEDNÍM SLOVEM CÍTÍM JAKO MANŽELKA/PARTNERKA: na svém místě

TIP PRO SPOKOJENÉ PARTNERSTVÍ: vzájemná péče

VÍRA ANO - NE, JAKÁ: ano, římskokatolická

JAK ČASTO SE MI VÍRA PROLÍNÁ DO BĚŽNÉHO DNE: celkem často

V ČEM MI VÍRA POMÁHÁ: udržovat smysl a směr

V ČEM MI VÍRA KOMPLIKUJE ŽIVOT: vlastně v ničem, i když - problémy v církvi (zneužívání dětí, někteří úzkoprsí duchovní, vatikánské kauzy typu Bezák atd.)

KOLIK VĚCÍ V MÉM ŽIVOTĚ VÍRA OVLIVŇUJE: v podstatě všechny

ŽIVOT S NE/VÍROU JE PODLE MĚ SNAZŠÍ/SLOŽITĚJŠÍ: snazší s vírou, protože se mám čeho chytit a z čeho čerpat

JAKÁ BYLA SVATBA JEDNÍM SLOVEM: důležitá

JAKÝ BYL POROD JEDNÍM SLOVEM: zázrak

KONÍČEK: tanec

JAK ČASTO SE MU VĚNUJU TÝDNĚ (PŘIZNEJME BARVU): teď nula:(

PRÁCE: naplnění číslo dvě (nebo tři?)

VYSNĚNÁ PRÁCE: koučink

KOLIK MÁM DOMA KNIH: odhadem přes tisíc, z Národní knihovny průběžně tak deset půjčených

KOLIK Z NICH JSEM PŘEČETLA: půlku?

OBLÍBENÝ SPISOVATEL: strašně těžký - tak asi Marek Orko Vácha

NEJOBLÍBENĚJŠÍ KNIHA: tohle nedám, JE JICH TOLIK!:)

NEJOBLÍBENĚJŠÍ FILM: ach jo, začíná to být nensnesitelný:) Strom života (T.Malick), The Game (D.Fincher)

OBLÍBENÝ REŽISÉR: Terrence Malick

OBLÍBENÁ HUDBA: stará barokní duchovní hudba

OBLÍBENÁ GALERIE: přes všechnu snahu - nedokážu si k nim vytvořit vztah

OBLÍBENÝ UMĚLEC: Jassica Chastain

SPORT: závodní tanec

JÍDLO: svíčková a téměř vše italské, francouzské a thajské

PITÍ: chai, lažanský rubín

RELAX: postel, masáž, čokoláda

DIVADLO: nestíhám

RESTAURACE: vlastně jich moc neznám

OBCHOD: marks a spencer - jídlo

WEB: google

KOSMETIKA: bio

CO ZNAMENÁ MÓDA: drahé, ale příjemné sebevyjádření

OBLÍBENÉ OBLEČENÍ: elegantní a ženské

U MĚ DOMA PŘEVLÁDÁ POŘÁDEK NEBO CHAOS: jak kdy

A VE SKŘÍNI: pořádek

CO PRO MĚ ZNAMENÁ ORGANIZACE ČASU: záchranu života

MŮJ DĚTSKÝ VZOR: vedoucí na táboře

MŮJ SOUČASNÝ VZOR: nikdo konkrétní, ale mám ráda nadhled, pokoru, vznešenost, galantnost, pohodovost a inteligentní jemný humor Marka Ebena

KOLIK MÁM OPRAVDU DOBRÝCH PŘÁTEL: 4

JAK ČASTO JE VIDÍM: jak koho, průměrně jednou měsíčně

JAK ČASTO MÁM POCIT, ŽE JE ZANEDBÁVÁM: denně

KOLIKRÁT JSEM ZA POSLEDNÍ MĚSÍC BREČELA SMÍCHY: jednou?

KOLIKRÁT JSEM MĚLA VÁŽNÝ ŽIVOTNÍ PROBLÉM: tři krát?

KOLIK HODIN DENNĚ PRACUJU: kolem dítěte a domácnosti tak 10

NA JAKÁ MÍSTA NEMŮŽU ZAPOMENOUT: babiččin dům, italské moře, 
francouzská riviéra

CO JE PRO MĚ VZÁCNOST: klid

CO JE PRO MĚ NEZBYTNOST: vzdělání

JAKÁ JSEM JEDNÍM SLOVEM: snaživá

JAKÁ BYCH CHTĚLA BÝT A VÍM, ŽE NEJSEM: pohodová

NA CO NEJČASTĚJI MYSLÍM: co ještě musím udělat

ČEHO SE NEJVÍC BOJÍM: nemocí

CO PRO MĚ ZNAMENAJÍ PENÍZE: pomoc

SOUVISÍ PENÍZE SE ŠTĚSTÍM: jen velmi vzdáleně

ZA CO NEJRADŠI UTRÁCÍM: kuchařky, oblečení, byt

JAK ČASTO JEZDÍM NA DOVOLENOU: dva krát ročně


MÁM NĚJAKÝ VLASTNÍ NÁVOD, JAK SE MÍT DOBŘE? Pořád hledám a zkouším...

Žádné komentáře:

Okomentovat