pátek 7. března 2014

Únor ex post aneb čím jsem žila minulý měsíc

Blogosféra se hemží tipy za uplynulý měsíc a tak jsem se rozhodla přidat se také, rubriku nazývám EX POST a uvidíme, jak se osvědčí. Tipů a poznámek k dění podle mě není nikdy dost. A přidávám se později než většina právě proto, že všichni jsou strašně přesní, publikují články tohoto typu na přelomu měsíce a pak celý měsíc není v tomto směru co číst:) (Nebo mě to napadlo prostě příliš pozdě, vyberte si:)



POLITIKA
V únoru jsem žila olympiádou - tedy, pozorováním, jak lidé zcela ignorují její sociálně-politický kontext. Proti sportu nemám nic, sama jsem závodně tančila, ale v podstatě spíš souhlasím s jedním olympionikem, který po výhře na olympiádě prohlásil, že je to taková hra pro děti, ze které by měl člověk vyrůst a dozrát. Ano, sport je fajn a potřebný, ale honba za medailemi je trochu dětinská - snad kdyby na světě nebyly jiné problémy. A že ony jsou - například Ukrajina, která s letošní olympiádou velmi těsně souvisela a přesto to většina sportovců, médií i fanoušků ignorovala. Já ne.
A pak samozřejmě Ukrajina samotná - podepisuju petice (podepište taky), posílám DMS (DMS Ukrajina - číslo 8777 - Vodafone k jedné naší DMS přidá dalších 30Kč - to za to stojí dvojnásob!).

VÍRA
Dlouhodobě mě baví kázání jezuity Petra Vacíka. Inteligentní, vtipné a smysluplné - (k žehlení ideální)...

KNIHA
Začala jsem konečně číst Vyznání od Roberta Bezáka o jeho situaci. O tom, že katolická církev, ani papežská rozhodnutí nejsou černobílá... Zajímavá kritická sonda naší doby. Pokud jste o jeho případě neslyšeli, doporučuju tohle nebo tohle.
A pak také knihu o výživě dětí od Petra Fořta, o které moc nevím, co si zatím myslet. Je zbytečně ironická a tím často matoucí, neodkazuje na odborné zdroje, ale přesto s ní asi v mnohém souhlasím - jen musím vědecky přijít na to, proč:)

FILM
Velká nádhera od Paola Sorrentina - viděla jsem ho poprvé už ve Varech v létě a od té doby ještě dva krát, ale v únoru manžel letěl do Říma a tak jsme si tenhle film znovu intenzivně pouštěli - velká nádhera.

MATEŘSTVÍ A DĚTI
Intenzivně jsem četla o očkování, shrnující článek brzy bude na blogu. Na blogu madame coquette jsem narazila na skvělý článek o dětských botách - pokud jste ve stadiu řešení, co na nohy od prvních krůčků, tenhle článek vám usnadní život.

JÍDLO
Superperník od zghettablog. Upekla jsem ho tento měsíc asi 5x:), takže mi příprava trvá přesně pět minut a recept už umím téměř nazpaměť a jsem ho přejedená, takže mám chuť spíš na slané (to všechno byl cíl:).

BLOGOSFÉRA
Stylecookbook a její tipy pro organizaci šatníku - nedocenitelný seznam, podle kterého vyházíte ze skříně vše nepotřebné a nakoupíte jen zaručené kusy...

DYI
Ušila jsem modré závěsy do naší jarně laděné ložnice a vyrobila popisky na sklenice s potravinami v kuchyni (snad brzy na blogu:), takže konec manželovým výmluvám, že něco nenajde...

STYL A KOSMETIKA
Nadchl mě šampon Khadi, který jsem dostala jako dárek. Nikdy by mě nenapadlo koupit si ajurvédický šampon, ale tím bych se nikdy nedostala k tak skvělému pocitu z vlasů (ani po kerastase takovy nebyl!).
Nadchl mě také slevomat móda a luxus, který jsem dosud považovala za výprodejový zbytkový obchod, ale díky výše zmíněné Simone ze Stylecookbook jsem zjistila, že kdo hledá najde - a to dokonce relativně levně a kvalitně. Dokoupila jsem pár kusů z jejího seznamu nezbytností v šatníku a jsem zvědavá, jestli už pomalu opravdu přestanu říkat, že nemám co na sebe...

2 komentáře:

  1. Díky za recept na perník. Jako maminka chlapečka tuším, že domácí pečení budu muset zdokonalit. A hlavně rozšířit sortiment.

    OdpovědětVymazat
  2. Rádo se stalo:) Ten foodblog je jich plný... A já díky za komentář, už jsem začínala mít pocit, že si povídám sama se sebou:)

    OdpovědětVymazat